Szczotkowanie zębów codziennie rano i wieczorem nie gwarantuje, że poświęcasz ustom całą niezbędną uwagę. Nawet regularna higiena jamy ustnej może być przyczyną powstawania ubytków, jeśli masz kilka niezbyt dobrych nawyków. Znając właściwą technikę szczotkowania i dbając o odpowiednie narzędzia w szafce z przyborami toaletowymi, możesz mieć pewność, że wszystkie podstawy odpowiedniego poziomu higieny zostały zachowane.

1. Użycie właściwej techniki szczotkowania

Szybkie mycie szczeciny nie wystarczy, aby usunąć resztki jedzenia i wypolerować zęby. Zamiast tego użyj techniki powtórzonej przez American Dental Association (ADA): Zacznij od szczotki pod kątem 45 stopni w stosunku do dziąseł i użyj krótkich ruchów do tyłu i do przodu po bokach i górach zębów. Następnie trzymaj pędzel pionowo i używaj kilku krótszych pociągnięć, aby skupić się na grzbietach zębów przednich zębów przednich, gdzie często gromadzi się płytka nazębna.

2. Szczoteczka a RTG zębów

Wiele osób szczotkuje regularnie, ale po prostu nie szczotkuje wystarczająco dużo, aby ich zęby pozostały czyste. Dentyści zalecają szczotkowanie przez co najmniej dwie minuty, dwa razy dziennie. Masz problem z pomiarem rutynowych zadań na ten okres? Spróbuj posłuchać krótkiej piosenki, podpowiedź dwa minuty filmu YouTube lub ustaw zegar sterujący w telefonie, aby dać sobie czas potrzebny na dokładne oczyszczenie zębów. RTG zębów zajmuje się gabinet stomatologiczny M-Dentica.

3. Wybierz najlepszą szczoteczkę

Zawsze szukaj szczotki, której głowa i włosie są na tyle małe, aby sięgnąć do szczelin trzonowców, gdzie resztki jedzenia mogą się ukrywać po zjedzeniu. Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Zdrowia Stomatologicznego (International Dental Health Association) większość dorosłych osób dorosłych potrzebuje do tego celu szczoteczki do zębów małej lub średniej wielkości.

Rtg zębów - diagnoza jamy ustnej

3. Szukaj etykiety ADA

Nie wszystkie pasty do zębów są tworzone w równym stopniu. Aby zapewnić najlepszą czystość, poszukaj produktu noszącego Znak Akceptacji ADA, który spełnia surowe przepisy produkcyjne gwarantujące skuteczne czyszczenie, z dozowaniem fluorku odpowiedniego dla dorosłych i dzieci powyżej pewnego wieku. Uszczelka ta gwarantuje, że używasz produktu, a ADA gwarantuje bezpieczną i dokładną pracę za każdym razem, gdy szczotkujesz zęby.

4. Nitkuj odpowiednio

Podobnie jak szczotkowanie, nitkowanie musi być wykonane prawidłowo, tak aby po osiągnięciu między zębami dotarłeś do zarazków, które się tam utknęły. Najlepiej jest użyć nitki o długości do 18 cali, co pozwala na wykorzystanie świeżego obszaru nici co kilka zębów bez konieczności wkładania bakterii, które zostały właśnie usunięte. Należy pamiętać, że nitka powinna ocierać się o zęby ruchem, który tworzy kształt „C” do przodu lub do tyłu, owijając nić wokół każdego zęba.

5. Używaj produktów do płukania ust

Produkty do płukania jamy ustnej mogą być stosowane tam, gdzie szczoteczki do zębów i nici nie mogą usunąć z ust tych samych zanieczyszczeń, które podrażniają linię dziąseł i powodują zapalenie dziąseł. Dodaj płyn do płukania jamy ustnej, do swojego codziennego rytuału czyszczenia zębów aby uzyskać możliwie jak najdokładniejsze oczyszczenie jamy ustnej, nawet gdy jesteś w drodze.

6. Czyść szczoteczkę

Nie potrzebujesz specjalnego sprzętu ani pokrowców, aby utrzymać szczotkę w czystości. ADA ostrzega, że przykrywając szczoteczkę różnego typu pokrowcami, możesz nieświadomie hodować na niej nowe bakterie i wprowadzać je do ust. Zamiast tego, po każdym użyciu wystarczy spłukać szczotkę i pozostawić ją do wyschnięcia. Należy również unikać dzielenia się szczotkami z innymi, nawet z dziećmi.

7. Zmieniaj szczotkę

Z czasem włosie psuje się, więc jeśli używasz tej samej szczoteczki przez kilka miesięcy, być może nie będziesz już więcej miał najlepszego wyczyszczenia.

8. Użyć nakładki do czyszczenia języka.

Niektóre szczoteczki do zębów są teraz wyposażone w nakładkę na tylnej stronie szczoteczki. Po szczotkowaniu bakterie mogą nadal pozostawać na języku, więc pamiętaj o szczotkowaniu lub zeskrobaniu języka w ramach codziennego rytuału mycia zębów . Nie tylko wyeliminuje to bakterie, oczyszczenie języka pomoże również odświeżyć oddech.

9. Zatrzymanie podjadania

Masz ochotę na przekąskę o północy? Dobrze szczotkowanie może oczyścić zęby bakterii i cząsteczek jedzenia, ale jeśli zjesz przekąskę później, będziesz musiał ponownie szczotkować przed łóżkiem. Posiadanie przekąski przed snem (bez szczotkowania) może pozwolić na zbyt długie pozostawanie na zębach cząsteczek jedzenia i cukru, dostarczając paliwa dla bakterii, które żywią się nim.

Higiena jamy ustnej powinna być częścią dbania o zdrowie organizmu . Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami dotyczącymi higieny jamy ustnej, możesz wybrać najlepsze produkty, udoskonalić technikę i upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zachować jamę ustną wolną od bakterii.